Czy Google będzie oznaczać wolno otwierające się strony?

Google chce poprawić User Experience poprzez oznaczanie stron, które wolno się ładują? Wygląda na to, że tak. W sieci pojawiła się informacja o testowaniu nowego wyglądu wyników wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Przy stronach, które wyszukiwarka uzna za wolne wyświetli się odpowiednia informacja. Z pewnością wpłynie to na współczynnik klikalności.

Oznaczanie wolnych stron przez Google. Autor Neeraj Kumar

Strony mobilne są faworyzowane przez Google

W narzędziu dla webmasterów pojawił się nowy komunikat informujący o błędach w wyświetlaniu stron na urządzeniach mobilnych. Wyszukiwarka automatycznie określa czy witryna jest dostosowana do smartfonów i tabletów. Brak wersji mobilnej będzie skutkować gorszymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Oto fragment komunikatu:

Wyszukiwarka Google nie rozpozna tych stron jako przyjaznych dla urządzeń mobilnych, co wpłynie na ich wyświetlanie przez użytkowników smartfonów i pozycję w wynikach wyszukiwania.

Po wykryciu błędów Google zaleca jak najszybsze poprawienie strony. Jeśli posiadasz witrynę niedostosowaną do dzisiejszych zastanów się nad stworzeniem nowej wersji z wykorzystaniem techniki Responsive Web Design.

Pozycjonowanie w 2015 roku

Jak co roku specjaliści od SEO wypowiadają się na temat tego jakie czynniki będą miały największe znaczenie na pozycje w Google oraz jak będzie wyglądała branża zajmująca się marketingiem w wyszukiwarkach. Przeczytałem kilka różnych artykułów, w tym jeden był zbiorem wypowiedzi 37 osób. Na podstawie przeczytanych prognoz i własnych obserwacji przedstawiam moje podsumowanie najważniejszych czynników: Czytaj dalej Pozycjonowanie w 2015 roku

Remarketing z Google Adwords w telegraficznym skrócie

Remarketing pozwala docierać do osób, które odwiedziły już daną witrynę i kiedy przeglądają inne strony w sieci reklamowej lub korzystają z wyszukiwarki Google wyświetlane są im specjalne reklamy. Za pomocą remarketingu można wyświetlać reklamy klientom na podstawie tego, które sekcje promowanej witryny odwiedzili. Czytaj dalej Remarketing z Google Adwords w telegraficznym skrócie

Aktualizacja algorytmu Google – Pingwin 2.1

Wczoraj Matt Cutts ogłosił na swoim Twitterze, że wprowadzono zmianę w algorytmie wyszukiwarki o nazwie „Penguin 2.1”, która ma mieć wpływ na około 1% wyników. Nie trzeba było długo czekać na efekty, dziś rano systemy monitorujące odnotowały duże zmiany pozycji i najczęściej były to spadki. Aktualizacja skupia się głównie na profilu linków przychodzących, a także dotyka strony o zbyt dużym nasyceniu słowami kluczowymi.

Na przykładzie stron, które pozycjonuję mogę stwierdzić, że najmniej boleśnie odczuły to domeny z długim stażem i z małą liczbą linków.

Czy pozycjonowanie i optymalizacja stron się opłaca?

Wiele osób zastanawia się czy warto jest pozycjonować swoją stronę? Czy opłaca się inwestować kilkaset złotych w tego typu reklamę? Poniżej opisany przypadek może rozwiać niniejsze wątpliwości. Niestety nie mogę podać adresu sklepu, ani innych szczegółowych danych, poza kilkoma liczbami. Czytaj dalej Czy pozycjonowanie i optymalizacja stron się opłaca?

Jaka (nie) powinna być reakcja firmy na kryzys wizerunkowy w internecie? [case study]

spalony-pr-sokolowaOd kilku tygodni w blogosferze głośno jest na temat walki spółki Sokołów z wideo blogerem (vlogerem) Piotrem Ogińskim (autorem Kocham Gotować). Vloger udostępnia na swoim kanale różnego rodzaju przepisy oraz testy produktów spożywczych. Widziałem kilka jego filmików i osobiście nie przepadam za formą nagrań i sposobem prowadzenia „programu”. Przechodząc do rzeczy w dzisiejszym wpisie chcę pokazać jak firmy nie powinny reagować na kryzysowe sytuacje. Mam nadzieję, że poniższy case przyda się komuś, zwróci uwagę na problem, bo podobne sytuacje mogą się przytrafić każdej marce.

Czytaj dalej Jaka (nie) powinna być reakcja firmy na kryzys wizerunkowy w internecie? [case study]

Linki z profili z wysokim TrustRank

Nie jest nowością, że linki pochodzące z zaufanych serwisów mają pozytywny wpływ na pozycjonowaną stronę. Są szczególnie przydatne w przypadku młodych stron, które nie posiadają długiej historii w Google. Poniżej przedstawiam 9 stron w których można założyć konta i zamieścić odsyłacze w swoich profilach: Czytaj dalej Linki z profili z wysokim TrustRank