Jak co roku specjaliści od SEO wypowiadają się na temat tego jakie czynniki będą miały największe znaczenie na pozycje w Google oraz jak będzie wyglądała branża zajmująca się marketingiem w wyszukiwarkach. Przeczytałem kilka różnych artykułów, w tym jeden był zbiorem wypowiedzi 37 osób. Na podstawie przeczytanych prognoz i własnych obserwacji przedstawiam moje podsumowanie najważniejszych czynników:
- szybkie, dostosowane do urządzeń mobilnych strony
- optymalizacja strony
- czynniki behawioralne – CTR w wynikach wyszukiwania i bounce rate
- dalsze zróżnicowanie linków
- mocne linki
- content marketing
Ponadto większość osób twierdzi, że skończyły się czasy taniego pozycjonowania i rozliczania za efekty. Zgadzam się z tym w 100%. Koszty promocji są co raz wyższe i części klientów nie będzie stać na inwestowanie np. 1000 zł miesięcznie na działania, których wyniki nie są pewne.