Remarketing pozwala docierać do osób, które odwiedziły już daną witrynę i kiedy przeglądają inne strony w sieci reklamowej lub korzystają z wyszukiwarki Google wyświetlane są im specjalne reklamy. Za pomocą remarketingu można wyświetlać reklamy klientom na podstawie tego, które sekcje promowanej witryny odwiedzili.

Aby wykorzystać możliwość remarketingu należy na stronie umieścić odpowiedni kod umożliwiający śledzenie użytkownika. Kod ten powinien zostać wklejony na wszystkich podstronach witryny.

Po umieszczeniu kodu tworzy się w Google Adwords listę remarketingową. Można skonfigurować ją tak, aby specjalnie przygotowane reklamy wyświetlały się użytkownikowi, który odwiedził wybraną kategorię w sklepie, konkretny produkt lub porzucił koszyk z zakupami.

Następnie tworzy się kampanię, której grupą docelową będą osoby odpowiadające kryteriom przygotowanej wcześniej listy remarketingowej. Reklam tych nie zobaczą użytkownicy, którzy nie odwiedzili danej strony.

Korzystanie z remarketingu może wpływać m.in. na zwiększenie rozpoznawalności marki, wzrost CTR reklam oraz konwersji.