Google opublikowało zaktualizowany przewodnik dla pracowników zajmujących się oceną wyników poprzez ewaluację wyświetlanych stron internetowych. Teoretycznie, oceny te nie mają wpływu bezpośrednio na pozycję w rankingu sprawdzanych stron, jednakże warto zapoznać się z dokumentem, który mówi jakie strony uznaje się za wartościowe.

Przewodnik przedstawia stronę o wysokiej jakości, jako stronę spełniającą oczekiwania użytkownika. Może to być sklep z poszukiwanym produktem, strona humorystyczna, czy też encyklopedia. Żaden z wymienionych rodzajów stron, nie może być faworyzowany lub marginalizowany. Najważniejsze aby główna treść (MC) była przydatna dla odwiedzającego, a treści poboczne uzupełniały lub współgrały z MC.

Kolejnym kryterium jest to czy strona internetowa jest odpowiednio „podpisana”. Mianowicie, chodzi o to żeby strona posiadał informację o właścicielu i dane kontaktowe dostosowane do rodzaju strony. Oczywiście inne wymagania stawia się blogom, a inne witrynom dużych firm. Brak anonimowości ma budować zaufanie, tak samo jak opinie w sieci. Dlatego warto zadbać, żeby na forach czy też serwisach zbierających oceny na temat firm i produktów znalazły się (najlepiej pozytywne) odniesienia do strony lub firmy.

Więcej można przeczytać bezpośrednio w przewodniku (j. ang.):

Screen Google Guidelines 2015