Wiele osób zastanawia się czy warto jest pozycjonować swoją stronę? Czy opłaca się inwestować kilkaset złotych w tego typu reklamę? Poniżej opisany przypadek może rozwiać niniejsze wątpliwości. Niestety nie mogę podać adresu sklepu, ani innych szczegółowych danych, poza kilkoma liczbami.

W ciągu roku średniomiesięczna wartość sprzedaży wynosiła ok. 30 600 zł netto (23 zamówienia). Kwota ta dotyczy wyłącznie zamówień złożonych przez osoby, które znalazły sklep w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google.
Średnia wysokość marży w sklepach internetowych w 2012 roku wynosiła 21,7% co w badanym przypadku daje nam kwotę 6 640 zł.
Miesięczny koszt pozycjonowania i optymalizacji sklepu wynosił 1 100 zł netto.

Korzystając z przedstawionych danych można obliczyć uproszczony ROI, czyli zwrot z inwestycji:

ROI = (6 640 – 1 100) / 1 100 = 5,036 = 5,04 zł

Wskaźnik ROI = 5,04 oznacza, że każda zainwestowana złotówka w pozycjonowanie sklepu dała 5,04 zł „zysku”.

Wnioski są proste. Właściciel sklepu postąpił słusznie decydując się na pozycjonowanie sklepu. Oczywiście nie można jednoznacznie powiedzieć, że w każdym innym przypadku będzie podobnie. Ale jest to wyraźny sygnał świadczący o tym, że powinno się brać pod uwagę tego typu działania promocyjne podczas planowania strategii marketingowej.