W niektórych państwach ponad 70% społeczeństwa posiada smartfony. W Polsce odsetek takich osób wynosi 35% i dynamicznie rośnie. W roku 2012 liczba ta wynosiła 16%. W obecnych czasach większość osób nie wyobraża sobie życia bez telefonu, a 64% nie wychodzi bez niego z domu. Należy też wspomnieć o tym, jak wielu użytkowników smartfonów korzysta za ich pośrednictwem z internetu i z jaką częstotliwością.

Częstotliwość korzystania z mobilnego internetu w Polsce

Powyższy wykres świetnie obrazuje popularność internetu mobilnego i to jak dużo uwagi, twórcy stron, sklepów oraz marketingowcy odpowiedzialni za promocję w sieci powinni zwracać na tego typu klientów. Dla podkreślenia ważności tego rynku, podam szacunkowe dane opublikowane przez IAB Polska, które mówią o około 6 mln osób aktywnie(codziennie) korzystających z internetu w smartfonach. Stanowi to 50% ogółu osób, korzystających każdego dnia z internetu.

Czego szukają mobilni internauci?

90% osób poszukuje informacji lokalnych, aż 90% z nich podejmuje jakieś działanie. Ponad połowa aktywności wiąże się ze skontaktowaniem z firmą, odwiedzeniem jej siedziby lub strony internetowej. 21% dokonuje zakupu w sklepie naziemnym, a 31% poprzez sklep internetowy.

Podejmowane akcje po wyszukiwaniu lokalnym

Co robić aby lepiej wykorzystać potencjał mobilnych internautów?

  1. Jednym z podstawowych działań aby wykorzystać potencjał drzemiący w konsumentach przeglądających internet za pomocą urządzeń mobilnych jest przygotowanie strony czy też sklepu, tak aby były one łatwo dostępne na tego typu urządzeniach. Warto jest już podczas projektowania podstawowej strony zastanowić się nad jej mobilną wersją lub przygotować ją wykorzystując responsywny design (Responsive Web Design). Należy także pamiętać o tym aby strony były lekki i ładowały się szybko, gdyż ze względu na szybki rozwój szerokopasmowego internetu większość z projektantów przestało zwracać uwagę na wielkość grafik umieszczanych na stronach.
  2. Przy realizowaniu kampanii w Google AdWords warto się pochylić nad reklamami kierowanymi dla użytkowników urządzeń mobilnych. Postarać się aby reklamy przekierowywały na dobrze przygotowane witryny, najlepiej squeeze page stworzone specjalnie pod kątem dostępności dla smartfonów i tabletów.
  3. Warto pamiętać o zawarciu w reklamach oraz na stronach numerów telefonów w takiej formie, aby były łatwo klikalne. Ułatwi to użytkownikowi kontakt z naszą firmą.

Dane źródłowe:
http://services.google.com/fh/files/misc/omp-2013-pl-local.pdf
http://www.iabpolska.pl/index.php?mnu=163