W kończącym się już roku, w Google zaszło wiele zmian, algorytmy dostosowywano do zmieniających się warunków, ciągle rosnącej liczby dokumentów do zindeksowania oraz rozwoju serwisów społecznościowych. Google bezustannie pracuje nad jakością serwowanych wyników wyszukiwania w celu poprawienia „user experience”. Poniżej przedstawię kilka czynników na których warto się skupić podczas pozycjonowania stron w odmienionym Google.

  • Pierwszym z nich jest szybkość ładownia się stron, która niewątpliwie wpływa na jej użyteczność.
  • Po wprowadzeniu zmiany w algorytmie nazwanej Pandą, Google zaczęło zwracać jeszcze większą uwagę na jakość treści. Wyszukiwarka dokładniej sprawdza strony pod kątem unikalności tekstów oraz ich przydatności dla użytkowników.
  • Istotną zmianą jest wprowadzenie znaczników, które mają ułatwić wyszukiwarkom analizowanie stron. Ulepszenie dotyczy wprowadzenia specjalnych tagów, które mają ustrukturyzować dane. Szczegóły można znaleźć pod adresem Schema.org
  • Kolejną kwestią jest wspomniana wcześniej rosnąca rola mediów społecznościowych. Warto przyjrzeć się tym mediom z większą uwagą, nie tylko ze względu na pozycjonowanie ale przede wszystkim ze względu na budowanie relacji i świadomości marki wśród klientów. Dlatego korzystajmy z twittera, facebooka czy google+ i postarajmy się aby użytkownicy tych serwisów mówili o nas i dzielili się informacjami na temat naszych stron ze znajomymi.