Wiele różnych badań dowodzi, że konsumenci nie lubią reklam. Denerwują ich przede wszystkim długie bloki reklamowe w telewizji, czy też wyskakujące okna w Internecie. Wszelkie agresywne formy reklamy są odbierane negatywnie. Marketing w mediach społecznościowych może także przyjmować nielubiane formy. Jednakże dobrze przeprowadzana kampania promocyjna może nie zostać w ogóle odebrana jako działanie komercyjne, a właściwe treści i informacja o istnieniu danej firmy przekazana w sposób niemal podprogowy.

W raporcie „Social Media 2010” przedstawiono dane prezentujące odpowiedzi na pytanie czy użytkownicy serwisów społecznościowych kiedykolwiek dodali do znajomych profil firmy lub zostali jej fanem. 35% respondentów odpowiedziało twierdząco, zaś 15% stwierdziło, że nigdy czegoś takiego nie zrobili. Pozostali ankietowani nie byli pewni lub nie wiedzieli. Warto jest się zastanowić dlaczego ludzie śledzą oficjalne profile. U większości z nich wynika to z przywiązania do marki – dla 43% z powodu możliwości obserwowania wiadomości na temat firm. 36% respondentów chce brać udział w dyskusjach oraz wyrażać swoje opinie. Spora część osób zostaje fanami danej firmy ze względu na możliwość brania udziału w konkursach lub otrzymania zniżki na produkty bądź usługi. Polacy najczęściej obserwują profile marek odzieżowych, klubów, pubów i restauracji. Ankietowani uważają, że obserwowanie profilu marki wpływa na ich decyzje zakupowe. Prawie 70% fanów twierdzi, iż kupuje więcej produktów ulubionej marki.