Jest wiele różnych modeli opłat, jednakże najpopularniejszymi oraz wykorzystywanymi głównie w tradycyjnych kampaniach reklamowych, opartych na wyświetlaniu różnego rodzaju kreacji na stronach internetowych są:

  1. Flat Fee (FF) jest opłatą stałą, pobieraną za okres czasu, w jakim reklama będzie widoczna na stronie. Czas prezentacji reklamy jest ustalany dowolnie i może wynosić dzień, tydzień, miesiąc itd. W modelu tym nie uwzględnia się liczby odsłon, liczby kliknięć i innych reakcji. FF wykorzystywany jest najczęściej w przypadku sponsoringu, czy kampanii mających na celu budowanie świadomość marki lub produktu.
  2. Model Cost Per Thousand (CPT) lub Cost per Mile (CPM) jest bardziej efektywny niż opisany powyżej Flat Fee, gdyż kampania rozliczana jest za każde 1000 odsłon reklamy. Wykorzystywany jest głównie przez duże firmy, które dysponują znacznym budżetem. Nadaje się doskonale do reklamy brandingowej, w przypadku, której reklamodawca chce trafić do jak największej liczby konsumentów i zaprezentować im swój nowy produkt lub promować markę.
    Z racji niskiej klikalności w reklamy, taki model jest co raz mniej opłacalny i większość reklamodawców wybiera CPC lub CPA
  3. W poprzednich dwóch modelach firma płaci za wyświetlanie reklamy, zaś w przypadku modelu Cost Per Click(CPC), reklamodawca ponosi koszt wyłącznie za kliknięcie i przekierowanie klienta do strony internetowej lub sklepu. Ten sposób rozliczania jest najpopularniejszy, preferowany przez 65% reklamodawców, szczególnie przez małe i średnie firmy, które oczekują bardziej konkretnych akcji, a ich budżety przeznaczone na reklamę są stosunkowo małe.
  4. Cost Per Action(CPA) jest najbardziej efektywnym modelem rozliczeniowym dla reklamodawców, gdyż płacą oni wyłącznie za wybrane przez nich zachowania, akcje użytkowników. Najczęściej jest to złożenie zamówienia, wysłanie zapytania ofertowego lub rejestracja internauty w serwisie.