Kilka dni temu zespół wyszukiwarki należącej do Microsoftu ogłosił, iż Bing rozpoczął współpracę z Facebookiem. Jest to kolejny krok w kierunku wykorzystywania społeczności internetowych w celu publikowania co raz lepszych wyników wyszukiwania. W marcu podobną informację podało Google, które udostępniło w swoich wynikach przycisk +1. Pełni on rolę zbliżoną do przycisku „lubię to”, który pomaga dzielić się ciekawymi treściami ze znajomymi na Facebooku.

Wracając do Binga, w telegraficznym skrócie przedstawię jakimi nowymi funkcjami wyszukiwarka Microsoftu chce podbić rynek:

  • Lubiane treści – przy niektórych stronach w wynikach wyszukiwania Bing pokaże twarze do 3 znajomych, którzy polubili dany wynik
  • Personalizacja wyników – Bing wywinduje pozycje tych treści, które zostały polecone przez znajomych na Facebooku
  • Popularne strony – wyszukiwarka przy niektórych linkach wyświetli informację ile osób(w tym nieznanych Tobie) lubi daną treść
  • „Konwersacyjne wyszukiwanie” – jest połączeniem Facebooka jako narzędzia do komunikowania się z wyszukiwarką. Chodzi tu np. o pomoc w skontaktowaniu się z osobami, które mieszkają w miejscu do którego właśnie się wybierasz lub możliwość dyskutowania na temat zakupów.

W celu zapoznania się z dokładniejszym opisem wprowadzonych zmian zapraszam do odwiedzenia bloga.