Google+, czyli serwis społecznościowy giganta z Mountain View. Od jakiegoś czasu, bardzo dużo mówi się o nowej społecznościówce stworzonej przez Google, która ma się stać głównym konkurentem dla Facebooka. Zastanówmy się jakie są szanse na realizację takiego scenariusza oraz jaki może mieć to wpływ na promocję stron w sieci.
Usługa została uruchomiona pod koniec czerwca b.r. i nadal nie wyszła z fazy testów. Aby skorzystać z serwisu musimy zostać zaproszeni przez jednego z użytkowników Google plus.
Z sondażu przeprowadzonego przez YouGov wynika, że konto na Google+ może mieć już 13% Amerykanów, a 9% planuje założyć je w ciągu 12 miesięcy. Co ciekawe, osoby, które się zarejestrowały są dość aktywne:

  • 45% użytkowników czyta jakieś treści przynajmniej raz dziennie. To więcej niż w innych sieciach społecznościowych. Jednak nie dotyczy to Facebook’a w przypadku, którego wartość ta wynosi 62%
  • 46% respondentów dodaje nowe treści(np. dodaje linki) przynajmniej raz w tygodniu

Najważniejsze cechy i funkcje Google+

  • Profil – umożliwia Ci zarządzanie informacjami udostępnianymi innym, takimi jak Twój życiorys, dane kontaktowe i linki do innych witryn o Tobie lub przez Ciebie tworzonych
  • Kręgi – możemy decydować do jakiej grupy przypiszemy znajomego. Dzięki temu podczas publikacji treści możemy wybrać, że dana informacja trafi jedynie do rodziny lub współpracowników
  • Sparks (Iskry) – funkcja odpowiada za wyszukiwanie treści, które mogą nas zainteresować
  • Spotkania – przy pomocy tej funkcji zaprosisz do rozmowy(także wideo rozmowy) osoby, które są online
  • Czat – umożliwia rozmowę z kilkoma znajomymi naraz
  • Gry online

We wpisie Google Social Search omówiłem pokrótce funkcję +1 oraz jej wpływ na wyniki wyszukiwania. Od 2009 roku Google co raz bardziej zwraca uwagę na działania użytkowników serwisów społecznościowych. Wkrótce w wynikach wyszukiwania znajdziemy dodatkowe informacje na temat tego, co interesuje naszych znajomych. Jednakże rozwiązanie będzie dotyczyło wyłącznie publicznych wiadomości i ma funkcjonować jedynie w ramach znających się użytkowników.

Jak promować swoją firmę w Google+?
Na razie nie jest dozwolone zakładanie profili firmowych. Jednak Google intensywnie pracuje nad rozwiązaniami dla biznesu. Do tego czasu zaleca się wytypowanie osoby fizycznej, która będzie przedstawicielem firmy w serwisie.

Biorąc pod uwagę zmiany i nowo uruchamiane usługi, zachęcam do zamieszczenia na swojej stronie przycisku +1 oraz przycisku lubię to.