Prawdopodobnie tak! Dziesięć dni temu Matt Cutts potwierdził, że w ciągu najbliższych tygodni zostanie wypuszczona nowa generacja śmiercionośnej broni – Pingwin 2.0 😉
Zmiana jak zwykle, ma na celu poprawienia jakości wyników wyszukiwania, przede wszystkim poprzez walkę ze spamem. Google ma podchodzić jeszcze bardziej restrykcyjnie do nienaturalnych linków, głównie tych, które mają w treści konkretne, komercyjne słowa kluczowe oraz do linków umieszczonych na małowartościowych stronach, z niskim poziomem zaufania.

Co robić aby minimalizować ryzyko utraty pozycji? Proponuję następujące rozwiązania:

  • Zwiększenie naturalnych linków, które w treści mają nazwę strony, adres strony czy wyrażenia takie jak: na tej stronie, zobacz więcej, tutaj, kliknij tutaj itp.
  • Zadbanie o lepsze powiązanie tematyki strony linkującej i linkowanej
  • Analiza profilu linków za pomocą narzędzi Ahrefs czy Majestic, a następna próba pozbycia się ich poprzez usunięcie bezpośrednio ze strony linkującej lub zgłoszenie ich w Disavow Tool
  • Dbanie o większą obecność w social media
  • Ostatnie, zawsze aktualne rozwiązanie to rozwijanie stron o ciekawe, wartościowe i dobrze zoptymalizowane treści!