Niedawno Google uaktualniło wskazówki dla webmasterów dotyczące sposobów pozyskiwania odsyłaczy. Na listę metod, które mogą wpłynąć negatywnie na pozycje strony w wynikach wyszukiwania dodano:

  1. duża liczba artykułów sponsorowanych lub gościnnych wpisów z linkami zwierającymi słowa kluczowe w treści odsyłacza;
  2. artykuły sponsorowane, które zawierają linki przekazujące PageRank;
  3. linki ze zoptymalizowanym tekstem odsyłacza w tekstach publikowanych na innych witrynach, na przykład:
    Na rynku jest wiele obrączek ślubnych. Jeżeli chcesz wziąć ślub, musisz wybrać najlepszą obrączkę. Potrzebne będą również kwiaty i suknia ślubna.

Oprócz wyżej wymienionych niewłaściwych źródeł linków, we wskazówkach Google wypisane są także inne metody:

  • używanie programów lub usług służących do masowego i automatycznego tworzenia linków do witryny;
  • wymiana odsyłaczy na dużą skalę na zasadzie „Umieść link do mnie, a ja umieszczę link do Ciebie” lub strony partnerskie mające na celu wyłącznie wzajemne linkowanie (systemy wymiany linków);
  • reklamy tekstowe przekazujące PageRank;
  • odsyłacze prowadzące do stron z katalogami lub zakładkami niskiej jakości;
  • linki w widżetach umieszczanych w różnych witrynach;
  • szeroko rozpowszechniane linki umieszczane w stopkach witryn;
  • wpisy na forach ze zoptymalizowanymi linkami w treści posta lub podpisie, np. Odwiedź pizzeria Olsztyn i zjedz najlepszą pizza w Olsztynie. Taki zapis nawet dla człowieka wygląda nienaturalnie i jest przeoptymalizowany.

Pozycjonowanie zgodnie z wytycznymi Google staje się co raz bardziej trudne i kosztowne. Przestrzeganie tych zasad w 100% wydaje się wręcz niemożliwe, ale warto próbować! 🙂