Jak samodzielnie zoptymalizować teksty na stronie?

Prosta optymalizacja tekstu – co i jak?

Nie każdy zna się na SEO. Jeżeli jednak prowadzisz np. bloga, dobrze by było znać podstawowe zasady optymalizacji tekstu. Raczej nie przełoży się to na diametralny wzrost pozycji Twojej strony w Google, ale pomoże robotom ją zrozumieć. Odpowiednia optymalizacja poprawi także czytelność Twojej strony dla zwykłych użytkowników. Przedstawię to na przykładzie WordPressa oraz wtyczce SEO Yoast. Czytaj dalej Jak samodzielnie zoptymalizować teksty na stronie?

Pingwin działa już w czasie rzeczywistym jako część podstawowego algorytmu Google

Na oficjalnym blogu Google pojawił się dziś wpis informujący o tym, że Pingwin walczący ze spamowymi linkami stał się częścią bazowego mechanizmu tworzącego ranking. Czytaj dalej Pingwin działa już w czasie rzeczywistym jako część podstawowego algorytmu Google

Monitoring dostępności stron

Posiadanie ładnej, czytelnej i przede wszystkim efektywnej strony internetowej nie wystarcza aby spełniała ona swoją rolę. Ważne jest aby szybko się otwierała i była cały czas dostępna dla potencjalnych klientów. Częste przerwy w działaniu strony, czy sklepu internetowego mogą sporo kosztować. Tym bardziej, że Google bierze to także pod uwagę podczas budowania rankingu. Tym samym zbyt częste problemy z ładowaniem strony z pewnością wpłyną negatywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania. Czytaj dalej Monitoring dostępności stron

Prędkość ładowania stron wpłynie na wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Google szykuje kolejną zmianę mającą na celu serwowanie lepszych wyników dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W ciągu najbliższych paru miesięcy, szybkość ładowania mobilnych stron ma zostać kolejnym czynnikiem rankingowym. Do oceny szybkości, prawdopodobnie wykorzystają narzędzie Page Speed, choć jak napisał na twitterze Gary Illyes, nie jest to jeszcze przesądzone. Czytaj dalej Prędkość ładowania stron wpłynie na wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Google preferuje adresy z https

Google ogłosiło, że zmieniło system indeksowania tak, aby skupiał się na stronach dostępnych pod adresem z HTTPS. Robot najpierw będzie próbował zaindeksować stronę poprzez bezpieczne połączenie, a gdy serwer zwróci kod błędu, zadowoli się wersją nieszyfrowaną. HTTPS będzie preferowany nawet wtedy, gdy linki z innych serwisów będą prowadziły do wersji z HTTP. Czytaj dalej Google preferuje adresy z https

Aktualizacja wytycznych dla oceniających wyniki wyszukiwania w Google

Google opublikowało zaktualizowany przewodnik dla pracowników zajmujących się oceną wyników poprzez ewaluację wyświetlanych stron internetowych. Teoretycznie, oceny te nie mają wpływu bezpośrednio na pozycję w rankingu sprawdzanych stron, jednakże warto zapoznać się z dokumentem, który mówi jakie strony uznaje się za wartościowe. Czytaj dalej Aktualizacja wytycznych dla oceniających wyniki wyszukiwania w Google